En tokig häst

Jag kan aldrig inse mina begränsningar och gör alltid puckade saker. Som att tömköra en galen och olydig häst utomhus. Vaddå det är väl inga problems? (Dessutom utan hjälm eller väst..)

Det går ju bra så länge hästen går framför en. MEN om den gör en 360 graders sväng och drar järnet i galopp i motsatt riktning och man står där med slaka tömmar, tills de sträcks efter att hästen fått upp farten i sisådär 5-6 meter...då går det inget bra. Det är ju bara att köra ner hälarna i marken och hålla emot litegrann, tänkte jag. Eh. Nä. Jag for som en vante ner på backen och var illa tvungen att släppa tömmarna. Så ser man hästj*veln galoppera iväg i 380 km/h bockandes med tömmarna hängande och slängande efter sig. Det enda som for genom mitt huvud var; snälla spring inte när nån kan se dig! (Han har varit lös x antal ggr förut, jävligt pinsamt om det skulle ske återigen) Fick springa som en idiot i 25 cm bucklig snö, blev helt genomsvettig. När vägen tog slut, var det lååånga bromsspår av hästhovar. MEN idioten hade typ hoppat över ett tre meter brett dike och stog borta hos åringarnas lösdrift och glodde. Phu. Ingen såg.


Kommentarer
Postat av: pernilla

know the feeling. skönt att ingen såg ;)

2010-03-02 @ 11:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback