Yes and no

Jaha. Livet är tydligen inte rättvist. Wille behandlades igen igår i hovleden+kotleden. Det blir två veckors vila till nu, och sen återbesök med en behandling till (troligen). Jävla skit! Hela vårsäsongen är körd. Off. Slut. Bajs. Jag hatar att åka ut till stallet och PROMENERA 15 min. Spännande som fasiken. Med en häst som helst av allt bara vill slita av armen på en och skena iväg. Suck.

Men vad gör man? Antingen kan man börja grina, hata livet och fundera på repet... Eller så försöker man göra det bästa av situationen. Jag kör på det sista alternativet..jag använde ofta det förtnämnda förut, men man pallar inte att bli besviken så många ggr.

Jag har kommit på en kul grej. Jag ska klicka in wille och lära honom massa trix! Det borde inte vara så svårt, han är listig som fan. Dessutom är det nog bra med lite aktivering för honom nu när han får det så trist! Dessutom ska han stå i sjukhage nu två veckor vilket knappast lär vara poppis hos honom. Igår stod han inne pga bandaget...det såg ut som om han hade galopperat omkring i boxen! Det var helt tomt på spån i mitten så att man såg betonggolvet, och sen var det fanemej spån 1 m upp på väggarna runt om. Suck!

Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en bra idé med lite hjärngympa iaf, när musklerna infe får jobba... =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback