Today´s my birthday!!

Idag är en glad-dag för idag fyller jag år. Jaaa må hon leeva, ja må hon leeeva!! 22 år, gud vad tiden går. Mamma trodde jag fyllde 23 år, haha!

Det funkar bra i nya stallet, wille verkar trivas ganska bra. Men idag var han så jävla jobbig så det inte var sant!! När han skulle stå på gången så stod han och stegrade sig och bajsade typ 45 ggr, och kastade runt och blåste i näsborrarna, hjärtat dunkade så högt på honom så det hördes i hela stallet. På nåt sätt tycker jag synd om honom, fast på samma gång blir jag förbannad för att han beter sig så puckat. Han kunde inte ens gå från stallplanen, utan skulle bara börja resa sig och hålla på och tramsa. Åh. Tillslut fick jag iväg honom iallafall, och vi kunde skritta en sväng. Men tyvärr hittar jag ju ingenting där, så det blev bara en kort sväng.
Sen red jag ett tag i ridhuset, blev en del trav och galopp. Igår tyckte jag ju att han kändes lite oren, men det gjorde han inte idag.. Jag tror bara att jag pressade honom lite för mycket igår. Jag borde inte ha gjort det, han är inte så musklad än. Så idag red jag bara stora vägar i ridhuset, snett igenom, stora volter och lite runt hursomhelst. Han är jätteduktig i traven, i galoppen blir han lite hetsig, men det är väl okej än så länge.
Det är alltid lite jobbigt i början på ett nytt ställe, man blir liksom lite rädd för att göra fel så att man smyger bara runt.. Men det blir ju bättre med tiden.

Idag var det uppsatsmöte igen.. Man kommer ju få en del att göra i vår om man säger så..det finns ju hur mycket som helst att skriva. Vi kommer få typ 15 företag att undersöka, och ovanpå detta:kunden. No shit. Och innan dessa ska vi hinna göra en förstudie. Suck..orkar inte tänka på det så mycket just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback