Tänk vad jag egentligen borde vara lycklig...

Tänk vad glad man borde vara som har föräldrar som är friska, syskon som är friska. Och att man själv är frisk. Sitter och tittar på Marie Fredriksson, en intervju på nyhetsmorgon..talar om hur glad hon är för att hon lever. Man ska leva för varje dag! Det är ju faktiskt sant, och man skäms ju nästan när man tänker på att man tror sig vara olycklig när man är frisk och mår egentligen så bra. Har i princip allt man kan önska sig. Hur mycket ska man begära egentligen? Nej, nu får det vara nog! Man måste lära sig att vara tacksam för allt man har....

Kommentarer
Postat av: Den som vet

Så sant så, så skall det låta. Det är ett vanligt fenomen att vi låter oss sjunka ner i ledsamhet om vi har det väldigt bra. Slutsatsen är att vi helt enkelt mår bra av variation, dvs. att allt går i vågor. Genom att må dåligt har vi möjligheten att reflektera över vad vi egentligen har och därefter har möjligheten att må mycket bra efter att vi har kommit till insikt. Så länge som vi har vår hälsa på topp så är det bara att njuta av livet och dess fröjder. :)

2008-02-10 @ 01:36:21
Postat av: Anonym

Läs sagan, följ intrigerna, se de vassaste scenerna och de blodigaste slagsmålen...
..läs min blogg.

Postat av: Mickan

Jag dog av siri och scotts saga! Hahaha! Han är helt utslagen just nu kan jag lägga till...

2008-02-10 @ 22:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback