Är det den 13:e idag måntro?

Udda saker har hänt idag. Morgonen, som hade tänkt att vara en sovmorgon, började med att jag började blöda massa näsblod klockan åtta. Trevligt värre, blod över hela lakanen och armarna... Så goodbye sovmorgon, istället fick jag ligga med huvudet högt, samtidigt som jag höll på att svimma.

Mitt på dagen åkte jag ut till Riksten, och tog en långpromenad. Det är så bra därute, stora fält så man kan träna på ett bra sätt och samtidigt ha koll på andra hundar. Det kom flera hundar på ca 100 m håll, men scott kunde vara lös, han lyssnade bara på mig och kom på kravinkallning. Jätteduktigt. Vi tränade massa lydnad och rejsade upp och ner i grustaget.

Den andra udda saken som hände var att jag och wille blev "anfallna" av flera hundar så jag ramlade av och Wille stack. Jag blev fly förbannad och sa något om att jag skulle döda kärringen. Hehe. Gör vad du vill med mig men rör inte mina djur, som man brukar säga. Efteråt började jag nästan garva, tänk vad förskräckt hon måste ha blivit först när jag trillade av och sen när jag började gasta som en vettvilling...haha! Rätt åt henne. Hoppas hon håller sina hundar kopplade nästa gång....att hon har lärt sig sin läxa.

Har pluggat 1,5 timme nu på eftermiddagen, tänkte klämma in lite till innan jag ska sova. Hinner aldrig göra något annat än att ägna tid åt hunden, hästen och skolan. Men i helgen ska det fanemej bli lite slappande iallafall. Jag är trött som sjutton. Och imorrn ska man vara i skolan hela jävla dagen också. Surt. Det ska bli fint väder imorgon också...

Kom på en udda sak till. En råtta har vi tydligen numera som inneboende på tomten. Den är söt som attan, fast ändå är ju råttor skadedjur. Vi får väl se vad den tar vägen. Kanske var den bara här på visit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback