Handikappad

Jag är handikappad. Min mobil funkar inte. Fy vad hemskt! Men det som är mest hemskt är att man är så otroligt beroende av skiten. Herregud! Hur kunde man klara sig innan egentligen? Men det gick! Så..alla som försöker kontakta mig ring...på hemtelefonen.

Idag har de sista julklapparna inhandlats. Yes! Slipper stressa dessa sista dagar iallafall... Imorrn är det jobb några timmar iallafall. Får se vilken tid jag orkar upp...Sex kanske...?

Granen är klädd. Sen blev det slapparkväll framför tv:en, först Reine och Mimmi i fjällen (den är verkligen inte bra!!) och sen Heartbreak Hotel (vilken var skitrolig, har inte sett den förr!) Den sistanämnde var dessutom jävligt sann. Folk sitter bara hemma och glömmer bort att leva sitt liv. Dessutom har ALLA rätten att vara lyckliga! Hur många är det egentligen där ute som sitter fast i ett förhållande som är piss! Hua! Det är verkligen min värsta mardröm..att man sitter där om tjugo år och undrar vad fan man håller på med...

Kommentarer
Postat av: elina

Ååååh du har verkligen rätt. Mina föräldrar träffades när dom var 14 respektive 15 och har varit tillsammans sen dess. Dom hade en liten svit innan de fyllde 20 men sen när morsan var 21 gifte dom sig och fick sitt första barn. Kolla på mig. Jag är 22 och har inte ens flyttat hemifrån! Mina föräldrar håller ihop än. jag skulle inte klara av det dom gjort! Jag vill inte vakna upp efter 20 år och undra "vad håller jag på med?" HUA! Jag förstår inte hur dom lyckades, jag vill vara singel för resten av livet kanske. Kanske!

Postat av: Therese

Okej, då fattar jag varför du inte har svarat på mitt sms...! Jag kan rida på juldagen om du vill vara ledig då? är i tullinge då, så kan jag ta pappas bil.

2008-12-22 @ 12:16:17
Postat av: elina

tror inte att bara skilda föräldrar gör en tveksam till det där med äktenskap(sambo eller långa förhållanden över huvud taget). varenda människa i ens omgvning skiljer sig, flyttar isär etc titt som tätt. TYP ALLA.



Men du pluggar, det finns ju inget smartare än att bo hemma när man pluggar! Jag vet inte vad jag vill plugga så jag jobbar, men bor hemma. Fast jag vill flytta, men det går inte. jag vill inte köpa, kan inte få ett 1:a hands kontrakt och har inte lyckats hitta något i 2:a hand, inte ens nåt som kostar 6000 i mån. bostadsbristen för min målgrupp är ett faktum. men men, man sparar mycket pengar när man bor hemma. Som nu ska jag köpa bil. Hade typ aldrig gått annars utan lån..



Man är inte unik om man är 22 år och bor hemma, det är en sak som är säker. Förr kunde man ju flytta ut när man var 18 för det fanns boende och jobb!

2008-12-23 @ 00:47:09
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: elina

jävlar vilken uppsats!

2008-12-23 @ 00:47:33
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: Therese

okej, då säger vi det då! Kanske kan svänga förbi dig imorgon med klappar? Pappa hämtar mig här i Södertälje imorgon, kanske runt tolv? Är du hemma då?

2008-12-23 @ 09:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback