Gamla minnen

Idag hade jag inget att göra så jag gick ut och GICK en timme. UTAN hund. Det var så fint väder, soligt och helt blå himmel. (Är det faktiskt fortfarande...) Gick förbi Brantan.
Där fick jag massor med minnes-flashbacks...när jag såg alla barn gå hem från skolan. Sen när jag såg Tessans förra hus, Mårdvägen, så hade jag bara lust att gå upp dit och knacka på. Eller det behövde jag ju inte, jag vet ju vart nyckeln ligger. Sen går jag in i hallen, och in i Tessans rum. Där har vi gjort så många roliga saker. Skrattat, ja, jag vet inte hur många timmar sammanlagt. Sedan går jag igenom hallen där vi sprang omkring nakna på tisdagsmornar, innan vi skulle till skolan. När vi gick i gymnasiet hade vi morgonfodringarna i stallet på tisdagar, och vi duschade alltid hemma hos tessan innan vi gick till skolan. Vi duschade alltid samtidigt (!), men det var inget konstigt med det. I bastun därinne har vi även haft "spa" med grötinpackning över hela kroppen, jordgubbsgegga i ansiktet och öl i håret. Fy fan vad äckligt det var att sitta i bastun med gröt som rann över hela kroppen och som dessutom torkade.
I klädkammaren låg madrassen jag brukade sova på, för jag sov över ganska ofta(OBS, jag sov inte i klädkammaren...). I garaget brukade vi ställa våra ridstövlar. I köket har vi ätit typ 30000 mellanmål, som för det mesta bestod av mackor med ost på. Jag har även matat Randi och Lazer, och fått en katt hängade med klorna i låret. Randi fick alltid massor med ostskivor, det behövde ju han, han var ju rätt tunn.
I soffan i vardagsrummet har vi kollat på många skräckisar!! Och nån porrfilm också, haha!!
På baksidan har vi ridit med hästar(och skrämt livet ur Lazer), jagats av höns, dansat runt "midsommarstången", solat topless, spelat krocket.....
Åh. Jag har så många minnen från det huset. Alla tjejmiddagar...plastfolie...=) Cykla hit, cykla dit. Min cykel bodde där ett bra tag! 
Massor med otroligt roliga minnen..man önskar att man fick bli typ 15 år igen.
 

Kommentarer
Postat av: Fd Mårdvägen

Åhh! Gud vad mycket du klämde in där! Massor med härliga minnen! =)

2007-10-09 @ 19:59:08
Postat av: Ít´s me..

http://colourfulmiracles.blogg.se/

Jag gråter... Hon är tjugo år och dör imorgon kl 20.00 pga bröstcancer. Fy fan. Jag ska aldrig tycka att mitt liv är skit mer...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback