Orkar inte sova

Ibland har man bara ingen lust att sova. Som nu. Jag är icke trött.

Fick veta ikväll att min farfar (!) tydligen blivit uppklådd av nån jävel i stan!! Hur fan går det till?? Vem ger sig på en 75-årig "gubbe" på det viset? Det är ju inte klokt. Jag tror att han hade fått några brutna revben och lite annat. Synd var att han inte ringde polisen på en gång. Vart är denna värld på väg? Det är aldrig man mot man, med knytnävarna som det var förr. Nej, nu är man så "modig" så att man ska ha med sig knivar, pistoler och tillhyggen. Man kan även inte vara själv när man slåss, utan man ska helst vara 25 man mot en stackare. Och sen helst hoppa 14 ggr på personens huvud, och sen grina i rättssalen och påstå att man inte hade ett uppsåt att skada. Yea right!!! Är man så jävla dum så att man inte ens fattar att man skadar nån genom att slå med golfklubba/basebollträ eller hoppa på någons huvud, så är man ändå för farlig för att vistas i samhället, lika bra att man sitter i finkan då!!
Det är ju hemskt, att man inte ens vågar säga till om man ser att någon blir slagen. Sannolikheten är ju ganska stor att man själv får en kniv i magen. Eller blir ihjälsparkad för att man sa åt nån att inte pinka i porten. Vad fan är det för fel på folk?? Vad beror detta på??? Tänk om det bara blir värre och värre...hur kommer samhället se ut om 20 år t.ex.?
Och jag är så trött på alla snorungars kaxiga attityder och resonemang. Kanske har rätten att stå upp för sig själv och ta för sig blivit helt snedvriden?
Och varför är det bara killar som håller på på detta viset? (ja, statistiken säger det..)
Beror det på andra fysiska och psykiska förutsättningar (såsom mera testosteron), eller på samhället/föräldrars sätt att uppfostra killar? Jag blir bara så jävla trött. Trött på att man som en vanlig fredlig människa ska gå runt och vara försiktig eller tillochmed rädd för att idiotmänniskor tror att de kan göra vad som helst.

Samma sak med alla dessa mördare, kvinnomisshandlare, barnmisshandlare, våldtäktsmän osv. Hur fan ska de någonsin kunna leva ett normalt liv eller bli friska? Det är ju helt omöjligt. "När jag var 35 så mördade jag 2 personer, men nu lever jag ett bra liv och har fru och barn..." Visst. I vilken värld då? Och de klassas inte som psykiskt sjuka... I min värld finns det ingen chans att de som mördar någon med berått mod är friska i huvudet. Nej, det är de inte. Och de blir inte bättre av fängelset. Snarare mer hårdhudade. Och snart faller de dit igen. Visst, vi alla är kapabla till att döda någon, om vi skulle vara tillräckligt pressade. Men inte hej vilt åt höger och vänster.
Så, vad gör man med dessa människor då? Det är frågan. De kostar bara samhället massa pengar, krasst sagt. Dessutom förstör de folks liv.Kan man inte hitta någon annan planet där man kan dumpa dem, så kan de slåss och mörda varandra så mycket de vill? Bra idé. Inte så trolig dock.

Hmm. Svårt det här. Om alla människor bara vore snälla och trevliga, som de flesta faktiskt är. Men många är också störda. Men detta är väl inget jag kan lösa just nu iallafall, så det är väl dags att sova...
Puss och godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback