Ännu en dag vid havet

Älskar havet. Jag älskar det mycket på dage när det är soligt och man kan bada. Men ännu mer älskar jag det när ingen annan är där. När det är svalt, går lite vågor och luktar salt. Det är så fridfullt. Men ändå så skrämmande. Lägg i mig i vattnet 100 m ut så kommer jag vara livrädd.Man vet inte vad som finns där..Fiskar, hajar (ja, faktiskt), sälar, krabbor, musslor, minor (yes, fastkedjade i botten under 2:a världskriget), blåmaneter, brännmaneter...vem vet? Skrämmande och vacker på en och samma gång. När jag går här ute på kvällen så är jag uppriktigt sagt aldrig rädd. Hemma kan man bli rädd ibland när man tänker på all skit som händer i stockholm. Men här, är allt frid och fröjd. Man absolut inte dött. Här finns havet, naturen och bergen. Jag skulle verkligen kunna bo här. Nära till staden, som innehåller i princip allt man behöver. Ganska nära till göteborg, dit man kan åka då det kniper. Allt vad gäller hästar och djur är tusen ggr billigare här nere än hemma. Boendet är billigare, eller förresten, det beror på, sjöläge är rättså dyrt. Fast hus finns ju redan. =) Man får väl se vad som händer i mitt liv. Känns bara så skönt att ta en promenad på stranden i all enkelhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback