Ledig idag igen, så skönt!!

Hade tentan i fredags vid nio, har varit ledig sen dess. Och verkligen inte gjort nånting. Och ibland är det bara så skönt att inte göra nåt.

I fredags kväll satt jag och mamma hemma och slappade och kollade på "så ska det låta", det var kul faktiskt. Lördag..hmm...då blev det strömavbrott när jag höll på att göra en creme brülee med chokladsmak..förbannad. Men den blev inte förstörd iallafall. Igår var vi ute på en långpromenad på en timme ute i den fina snön. I love snow! Finns det nåt finare? Jag red ut igår, det var ca 30 cm snö, HELT orörd, och knäpptyst. Tog massa galopp och Wille tog så kort fin galopp så det värkte i hjärtat, det är värt allt jobb och alla motgångar trots allt. Det hade snöat så mycket så att massor med träd hängde snötyngda ned över vägen, men dem galopperade vi bara rakt igenom. Haha!
Ikväll ska vi iväg till ridhuset och på onsdag är det första hoppträningen! Tjoho! Ska anmäla mig idag till dressyrkursen som skulle vara  den 2-4 feb på Södertörn. Det var med nån Maggan Eriksson Bech, är tydligen en hopptränare från Örnsköldsvik.. Ska bli kul!

Imorrn börjar nya kursen: Strategisk marknadsföring! Låter verkligen INTE kul. Men,men, man får väl trycka in det i skallen som allt annat. Samma dag som tentan är åker jag och M-L ned till Gbg för att bo på Gothia och gå på Gbg Horse Show i fyra dagar!! Ska bli så skönt med semester, och jag ska köpa massa fina saker till wille! Som han ska ha på tävlingsbanan framöver. Ser faktiskt fram emot att se küren också, även fast man inte är så dressyrintresserad, men det finns en häst som är så jäkla fin som kommer vara med...Blue Hors Matiné!!

112492-12

Kommentarer
Postat av: Yonna

Matine är så himla fin! Älskar sättet som Andreas rider henne på, liksom, de är så himla samspelta! (Till synes i varje fall..) Hennes öron liksom guppar i takt :D Underbart att se!
Jag vill också gå på GBG-Horse Show, men det kanske tyvärr är för sent att köpa biljetter nu.
Ha en bra dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback