Träningsvärk...

I helgen är det dressyrkurs fre,lör och sön. Och det känns... Ajaj... Men hon är verkligen bra hon som håller kursen, och förstår verkligen hur Wille är och hur man ska rida honom på bästa sätt. Jag tror att jag i framtiden inte kommer vara lika rädd för att använda graman på honom heller, jag får tag på honom mycket bättre. Idag gick det verkligen superbra!! Jag fick så himla mycket beröm så jag nästan rodnade!! Man skulle hoppa en liten bana typ, med massa svängar, det var mest mindre kryss på ca 80 cm, samt en oxer på ca 115 cm. Tränaren sa att det var rymtiskt, prickfritt, och hur bra som helst!! Han hoppade oxern så det bara small till...!! Det känns så bra, jag vågar rida framåt, jag vågar ha is i magen och låta hindret komma till mig.... Det kunde ha varit 1.20, 1.30 eller 1.40 och det hade gått lika bra sa tränaren. Det var så det kändes på träningen i tisdags också, han hoppar som en gud när jag får till det. I tisdags kunde jag också lägga mig i mer, ta tillbaka honom innan hindret och han hoppade så högt en lång så jag nästan hamnade bakom bakvalvet!!
Så...1 m...go away!! Never more. Nu är det att "debutera" 1.20 som gäller. Jag har iof ridit 1.20 förra våren, hur fan nu det gick till, men nu känns det som om jag har 100 ggr bättre koll och ja, det känns så jävla bra!!! Nästa tävling är på ryttis, men där tänker jag dock bara starta 1.10 för jag vill inte börja med vattengrav, pulvermangrav osv. På kristihimmelsfärd blir det 1.20 dock, på fågelbro... ska bli så kul!!

Annars händer väl inte så mycket i helgen, ska plugga och skriva klart seminariearbetet...och göra en opponering. Men det känns bra, nemas problemas...

Livet känns bra nu, känns som om man kommit till ro på nåt sätt. Jag orkar inte oroa mig för saker som..ja.. Det som händer, händer..så är det bara. Har också kommit fram till att jag är fan värd nåt riktigt bra. RIKTIGT bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback