Första gången på agilitykursen

Det gick mycket bra! Scott var pigg på de flesta hindrena. Nästan FÖR pigg..hehe..  Tränade hinder, tunnel, balansen och slalomen. Tunneln gick super, han var inte ett dugg rädd för den. Balansen gick också bra men måste klicka in att han måste stå kvar i kontrollfältet, han har så bråttom att hoppa av balansen innan han är klar. Hinder gick också bra, men han tittar på mig alldeles för mycket och då kan han missa hinder då och då. Slalomen måste tränas mycket på, svårt att fatta vad matte egentligen menar med de där pinnarna som sticker upp ur marken. Skulle vara kul att tävla i agility, får väl träna så mycket som jag hinner nu i veckorna, samt bygga upp slalom här hemma så man kan träna nån gång om dagen. Bara så han får grepp om det liksom. Han var så duktig så jag kunde han honom lös också. Bra pojke! (vad gör man inte för lite korv?)
Var ute hos Wille sen, skrittade cirkus en 40 minuter skulle jag tro. Gick ganska bra, inget större bråk, han börjar kännas bättre i benen nu också. Jag hoppas på att han kommer få sättas igång efter nästa återbesök. Hans svullnad på senan är nästan borta nu, båda benen känns nästan lika. Ska bli så kul att sätta igång honom för han kommer bli så jäkla fin när han musklar på sig. Har ju lärt mig hur jag ska rida honom ordentligt nu.
Var ute på Hööks idag och köpte ett rött regntäcke till Scott, samt fårskinnstvättmedel. Wille fick äppelgodis också, men han var så otacksam så han spottade ut det. Provkörde en bil, Volvo XC90 Diesel. Stor, men jättelätt att köra. Bra dragbil, och STORT bagageutrymme, perfekt hund och hästbil. Haha.
Imorrn ska vi kanske åka ut till Sickla köpkvarter och kolla, de hade rea på The Horse, Wille behöver ett nytt regntäcke. Det andra är ju strimlat i småbitar. Dessutom hade jag namnsdag i fredags så jag ska få en present enligt min pappa. Varför man nu ska få present bara för att man har namnsdag??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback