Trist måndag

Ännu en trist måndag. Höstdepressionen närmar sig också. Jag hatar det! Mörkret, kylan..gå runt och frysa JÄMT! Men jag gillar hösten dagtid. Haha. Usch, jag är mätt men samtidigt är jag sugen på nåt. Men nej, har redan smällt i mig lite chokladbollssmet samt en bit kardemummakaka. Har också ätit spaghetti carbonara (äkta!)...
Jaha, vad ska man hitta på nu då..filosofera lite kanske.
Jag är så trött på mig själv. Jag är fan aldrig nöjd med nåt. INGENTING. Jag bara känner mig olycklig på nåt sätt. Det är liksom nåt som fattas. Och jag kan inte sätta fingret på exakt VAD det är. Kan tröstas korta stunder med att shoppa eller småsaker, men jag kan bara se allt negativt. Kan man inte bara leva och vara lycklig? Måste jag hela tiden analysera allt? TRÖTT i huvudet. Måste jag hela tiden vara så rädd för vad andra ska tycka om mig. Som att alla bryr sig så mycket om hur jag ser ut, vad jag gör eller vad jag säger?? Knappast. Ingen kommer för fan ihåg att man säger nåt dumt ibland och alla har inte samma klädsmak heller. Jag hatar att ha så dåligt självförtroende. Varför skulle jag vara sämre än alla andra? Knappast. Jag är BÄTTRE än alla andra. Försöker intala mig det, men det blir bara som en tunn fasad som man får kämpa som sjutton för att upprätthålla. Och minsta lilla kan rasera det. Helvete. Jag borde nog gå till en psykolog eller något. Eller bara släppa alla krav och bara LEVA..tänk vad skönt. Så, nu ska jag göra så. En dag i taget, inga negativa tankar, inte se alla problem utan se det som är bra istället..

/Mickan som numera är positiv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback