Massor med snö!!

Åh, det är verkligen härligt att det börjar bli vinter nu. Så mysigt. Men det blåste som fan idag och akllt var det, men det får man ta om man vill ha vinter.

På förmiddagen var jag och Scott ute med Tessan och Sirius. Vi gick en lång slinga på sörmlandsleden, jättefin väg, längs med vattnet. Hundarna sprang som galningar somvanligt. Sen på tillbakavägen så trodde vi att vi hade hittat rätt väg, men istället för att komma fram till bilen så kom vi fram till ett läskigt gammalt torp. Med små fönster på loftet med slitna gamla gulnade gardiner....Man bara väntade på att se en gammal dam som tittade fram. Hjälp! Tur att det var mitt på dagen så man slapp kissa på sig. Haha. Åsgrop tror jag torpet hette, det var K-märkt. Tillslut hittade vi fram till bilen iallafall och kunde åka hem. Tur att man bytt till vinterdäck igår så man slapp slira av vägen..


Jag har funderat lite idag. Vad får egentligen folk att stanna kvar i ett pissigt förhållande? Jag vill aldrig bli en sån där 35 plussare som sitter hemma och undrar varför livet blev som det blev. Med en sur jävla gubbe som man undrar om man nånsin haft något gemensamt med.. samtidigt som man själv har blivit en gnatkärring som inte ens tittar sig i spegeln längre. UUUÄÄÄHH!!! Jag vill INTE bli sån, ALDRIG!!
Men hur får man det att hålla, ett äktenskap alltså.. Man borde ju tröttna på varandra efter ett tag, eller? Man kan ju aldrig vara säker på att man träffat den rätta heller. Inte förän man är 65 år och har varit gifta i 30 år och fortfarande älskar varandra. Men hur fan vet man det innan??? Vad svårt egentligen. Usch. Men man får väl inte ta så hårt på det hela, bara låta det komma av sig själv. Men inte fan tänker jag bli en sån iallafall. Man lever ju faktiskt bara en gång och den gången får man väl ta vara på i sånt fall...

Det är konstigt att det blir en sån överraskning varje år för alla att det kommer snö. Nu står alla och slirar i backarna med sina bilar för att ingen har vinterdäck. Bra gjort IGEN. Det är ju så varje år. Samma sak med tågen. Oj, kom det snö i år igen??!! Smart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback