Kan det inte bli vinter snart?

Igår var jag på stav med wille. Hmm..det blev fyra veckor med tio min trav om dagen samt skritt då förstås. Först så blev jag jättebesviken, men vad hade jag förväntat mig? Att jag skulle få börja hoppträna imorrn? Nej, just det. Senan var ju nästan läkt sa vetten, men att vi måste gå försiktigt fram. Om en månad är den förhoppningsvis läkt iallafall. Man kan ju vara glad att det inte var en senskada, då hade det ju varit vila ett år typ. Vad fasiken hade man gjort då? Man kan ju inte sälja precis, då får man ju inte ett korvöre. Men orka hålla motivationen uppe...herregud..knappt man har klarat de här tre månaderna.

Hann inte ut till stallet idag för jag skulle på möte på grönan. Såg några bekanta ansikten iallafall, så det var kul. Sen fick vi pepparkakor och lussebullar, mums! Sånna där goda tjocka lussebullar med mycket russin i. Ska ju jobba på julmarknaden i år, men bara sammanlagt fem pass. Ska stå vid en vagn ute på "plan" så att säga, så man slipper nog allt städande mm. Men man får ju samma lön. Ska bli rätt kul, jämfört med att jobba där på sommaren. Lite tjänar man iallafall, som man kan bränna illa kvickt. Ha! Kan vara bra att ha lite extrapengar inför minisemestern på Göteborg Horse Show.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback