Härliga vinterdagar!

Idag är en sån där långpromenaddag.. Var ute med scott i "skogen", la ut lite köttbullespår samt tränade inkallning med långlina. Det gick ganska bra, men ibland ska han "bara" innan han kommer till mig.

Igår var ju jag och scott hos Memea Mohlin. Det gick jättebra. jag tyckte hon verkade väldigt kunnig och hon gjorde en träningsplan till oss. Tills vi ska träffas nästa gång, om 2 veckor, så ska han sova i buren om natten och tränas dagtid korta pass i buren. Buren ska bli hans bo där han vet att man ska sova. På natten ska buren flyttas sucessivt närmare dörren, tillslut ska han sova utanför min stängda dörr. Det som är bra med buren är att han alltid kan känna sig trygg där, dvs han kommer även kunna vara i andra miljöer och också kunna vara ensam. Det är ju bra på min pappas jobb till exempel. han får ju vara där hur mycket som helst, men  det går ju inte när han håller på att skälla hela tiden.  Hon sa också att detta är en olat, ingen rädsla, så då känns det ju lättare för mig att träna också. När jag inte behöver tycka synd om honom. Hon gjorde mig uppmärksam på många saker faktiskt. Alla hundägare borde nog gå dit tycker jag, nåt lär man sig alltid.

Ska snart åka till stallet, efter jag ätit lunch. Ska bli skönt att komma ut. Men fan också, nu lär man ju behöva sätta i broddar, och jag vet inte ens om jag har några...suck... 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Mysigt med långpromenad


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback