"Äntligen" är julen över...

Egentligen så skönt. Äntligen kan man slappna av och bara njuta av lovet och ledigheten. Kan det inte komma lite snö också så skulle allt vara perfekt!!

Igår hade vi massa släkt hos oss, kul men jobbigt med små skrikande barn och så. En del julklappar fick man och massa mat åt man somvanligt. Alla gick dock vid åtta då jobb väntade idag. Sovmorgon för mig för en gångs skull. Skönt, gick väl upp strax före nio (ja, det är sovmorgon!!). Skulle åka till ridhuset så pappa kom och bytte bil med mig. Fjodor vägrade dock starta först så den fick rullas igång, och sen släppte den ut så mycket avgaser så det såg ut som den brann! Haha! Knäppa bil. Kom väl ut till stallet vid halv tolv, Wille var väl skitlack då han hade fått vänta i boxen på oss sen halv nio när alla andra fick gå ut. Det gick ganska bra att koppla på släpet, fick köra lite fram och tillbaka dock. Väl i ridhuset var Wille helt wild and crazy, han hade väl tänkt att jag skulle drutta i backen eller nåt. Ungefär fem stegringar blev det, samt tjugo skutt rakt upp i luften och tre "galoppera iväg för ingenting". Varför är jag inte förvånad? Första galoppen på fyra månader blev det också. Kändes som om jag skulle ramla av faktiskt. Haha, snacka om ringrostig!! Men sen mot slutet blev det bättre. Det var ett helvete att backa in transporten hemma för det bara vek sig hela tiden och den dumma bilen bara körde fel så jag höll på att bli vansinnig!! Tillslut gick det iallafall. Dumma bil.

Närmsta dagarna blir nog mest slappande...tror jag. Känns inte som man orkar göra nåt just nu.

En del julklappar blev det:
4 böcker
1 par strumpor
Nagellack
Jeans
3 tröjor
underkläder
långärmad tävlingsskjorta, vit och randig
kortärmad tävlingsskjorta, rödrutig
helskodda tävlingsridbyxor
smink
presentkort på MQ
pengar till träns
pengar
sparbössa (vad jag nu ska med den till..haha!)
cd-skiva
3 par leggings
 "klänning"
halsband
Lacoste parfym
Hårgrejjer
Överdragsbyxor till tävlingsridbyxorna
Ridstrumpor
2 par ridhanskar (vinter)
pyjamas

Kommer inte på nåt mer..så det var nog allt tror jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback