Inte mycket till ridning

På tisdagar och onsdagar är det hoppträningar i ridhuset vilket är lite jobbigt för oss som har hästar som INTE går ihop så fint med 10 hästar som galopperar (snabbt!!) med bara några centimeter till godo från oss.
På tisdagar brukar Armstrong få vila men idag tänkte jag att jag skulle prova att rida honom. Jo, tjena. Det första som hände var att han bockade när det häst galopperade förbi. Sen var han väldigt spänd, så jag gav upp. Blev väl totalt kanske 15-20 min ridning, värdelöst!
Nu längtar man nåt otroligt till vår och sommar. Tänk att hinna rida ut efter jobbet! Bara att slippa frysa ständigt och jämt känns som ett enormt plus.
Imorrn kväll blir det nya tag med ridningen. Tror jag ska köra på lite upphöjda cavalettis för att fortsätta bygga muskler rygg/rumpa på honom. Veterinären tyckte att han såg fint musklad ut sist, så det är väl bara att köra på i samma spår jag gjort hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback