Sunday Bloody Sunday..

Jaha. Nu var det helg igen..tiden går så fort. Det är till och med november!! :-)

I veckan har jag jobbat litegrann och ridit. Jag är jättenöjd med mig själv, för jag bestämde mig i onsdags att jag fanemej aldrig mer ska bli rädd för Armstrong. Han är MIN häst, det är MIN uppgift att uppfostra honom och vara hans ledare. Om han han beter sig illa är det MITT fel. Efter det kör jag hårt mot hårt. Jag berättade ju att han kastade sig och slet sig när jag skulle hoppa upp från pallen förra fredagen. Så i torsdags så fick han ha på sig ett grimskaft när jag hoppade upp så jag hade nåt att hålla i medan jag stod på pallen. Han försökte kasta sig ett par ggr, men si det gick inte. På fredagen gick han fram till pallen, och var SNÄLL SOM ETT LAMM!! Han stod blickstilla och höll inte på att gå runt och trassla som han gjorde förut. Samma sak igår, snäll som ett lamm?! Tror aldrig jag har varit med om en så intelligent häst. Han lär sig otroligt fort, på både gott och ont.
Red ut själv utan lugnande i fredags, kände att jag behövde det för mitt eget självförtroende. Gick jättebra, han försökte trilskas litegrann, men jag satt aldrig löst. Tycker ändå han är rätt duktig, 4 år med massor med energi och skritta lugnt över ett stort fält när andra hästar går förbi. :-) Igår red jag en lång sväng med Leif&Per, och Armstrong blev riktigt trött. Travade bara 5 min, men det blev nog ca 60 min skritt. Han var ju ingen kondis stackarn...

Karin kommer och kör en liten lektion för oss på tisdag, ska bli skönt att få lite coaching igen. ;-)

Ikväll ska jag iväg på middag och sen tänkte jag att jag ska försöka söka några jobb. Nästa vecka blir det jobb mån-tors.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback