Plugg och ännu mer provridningar...

Uppsatsen..tar tid..men det känns ändå rätt lugnt just nu. Sitter varenda dag just nu, men nu är alla uträkningar färdiga iaf. De ska dock rättas osv.

Igår var jag och testade fyra hästa på samma ställe. Häst nr.1 var en tysk valack f-03, hoppade super men hade noll framåtbjudning på marken, synd! Hade tävlat 1,20. Häst nr.2 Valack f-04 e.Darco, tävlad 1,00 m. Piggare! mer min typ av häst, gillade den mycket. Häst nr.3 Valack f-02 e.Lipton, svensk. Tävlad 1,20. INTE min typ av häst, en stor koloss! Häst nr.4. Sto f.-04 e. Ogano Sitte, ej tävlad. Den sista hästen var den jag gillade minst. Alldeles för grön. Genomgående tyckte jag alla hästar utom nr 2 inte svarade fram för skänkeln på det sättet jag vill, samt att de inte gick i stabil form. Undra vad de har gjort för att de skulle bli sådär motvilliga? Alla hästar utom 2:an var man tvungen att "banka" fram med sporrar. Sorgligt.

Kom underfund med att min sits numera är HEMSK! Fy. Får skylla på att jag inte ridit på tre månader. Hehe.


Häst nr.1


Häst nr.2


Häst nr.3


Häst nr.3 igen

Hade inga bilder på nr.4 men det var inte så mycket att se... ;-)

Slutligen en bild på den galna kamelen Wille!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback