Hektiskt tisdag

Oh my. Idag har jag gjort många saker. Inte haft en sekund till att plugga...



Först åkte jag och scott till djurakuten för att göra pricktest. Det visade sig att han är allergisk mot fyra sorters kvalster. Varning för vidriga bilder! Jag klandrar inte scott för att han är allergisk mot dessa vidriga kryp....


D.farinae



Tyrophagus putrescentiae



Acarus siro



Lepidoglyphus destructor

 
Det går ju inte att stoppa hans kontakt med kvalster. Så istället ska han tvättas minst en gång i veckan med ett speciellt schampo som heter Episoothe och balsam. Han ska även tvättas mellan tårna med Malaseb-schampo. Han behöver inga mediciner så länge som inget bryter ut, gör det det så måste han få antihistaminer. Det är ju skönt iallafall. Om han får utslag ska jag spraya honom med Cortavancesprayen som är en slags kortisonspray.



Våra nya vänner








Efter detta så blev det en tunnbrödsrulle på Grillholken. Sen åkte jag hem till Tessan E för en trvlig fika. satt väl där ca två timmar och snackade skit.

Åkte sen hem för att hämta hundgodis, och sen bar det iväg till Riksten för valpkursen. Gino var livrädd först när han skulle in i samlingsrummet där det satt ca 10 hundar som gapade och skällde. Han boffade mot alla och morrade. Sen ute så var han väldigt okoncentrerad till att börja med. Men sen så började han lugna ner sig, och mot slutet tog han själv kontakt med mig hela tiden. Och när vi skulle tillbaka till samlingsrummet för teori så brydde han sig inte nämnvärt om de andra hundarna. Han hittade en kompis -  en heelerhane som var fyra månader! Mycket snygg hund enligt Gino. De fann varandra direkt. De stora hundarna tycker han däremot är läbbiga. Så det var nog bra för honom det här med valpkursen, att han får chansen att träffa andra hundar själv och inte bara gömma sig bakom scott hela tiden...

Kommentarer
Postat av: elina

det är ett snille på tv nu också. victoria silfverstedt ( ja jag har ingen aning om hur det stavas) men linda rosing alltså. vilken pajas!

Postat av: Mickan

Ja fy. Jag tror att Victoria är smartare än vad hon ger sken av. Men Rosing....Tessan såg ju henne för nåt år sen i Tullinge C med nån kille. Och hon stod och gapade högt och ljudligt om att hon minsann inte kunde äta godis för att hon skulle plååååååååååååtas imorgon!

2009-01-21 @ 10:18:46
Postat av: Therese

haha, just det!

2009-01-21 @ 12:04:40
URL: http://theresesandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback