Melodifestivalen recension

Lili & Susie- Show me heaven- Oväntat bra låt måste jag säga... Lagom fartig och lätt att komma ihåg. En låt som fastnar. Borde gå vidare från andra chansen.

Lasse Lindh & Bandet-Jag ska slåss i dina kvarter- Wannabe-Håkan Hellström. Jag orkar inte ens kommentera låten. Sjukt dålig.

Jennifer Brown-Never been here before- TRÅK med stora bokstäver. Prickfritt men hur trist som helst.

H.E.A.T-1000 miles- Tycker all hårdrock låter likadant. Inte dålig låt, men ganska tillintetsägande. Ta bort tightsen på killarna, jag spyr av att se deras fula ben och snoppar! Nej tack.

Markoolio-Kärlekssång från mig- Ganska gullig låt tycker jag. Allt kändes ganska ironiskt när man såg isdansaren i bakgrunden. Trodde inte den skulle gå vidare..

Amy Diamond-I´ts my life- Lika klatchig som vanligt. Men ser hon inte lite ung ut för sin ålder. Misslyckat skämt från Petra att "snart kommer din kropp förändras och du bli sur en gång i månaden" SNÄLLA! Tjejen är ju för fan 17 år?! Låten är en sån som fastnar, kan ha en chans, men inte i Eurovision....

Cookies n Beans-What if- Positiv överraskning... Men inget som håller...

Måns Zelmerlöv-Hope & Glory- Hit-låt men ack så vanlig och tråkig. Klart Måns går vidare, alla röstar väl på honom, svärmorsdrömmen... Duktig på scenen är han iallafall. Och coola dansare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback