Otur somvanligt...

Kom till stallet i eftermiddags, tempade Wille för säkerhets skull, han hade ju legat på normal temp i ca en vecka nu. Ikväll hade han 39,3 grader! Hjälp! Jag trodde inte mina ögon, så jag var tvungen att tempa igen...men det stämde. Ringde veterinären men han tyckte det kunde vänta. När jag sen skulle ge honom hans penicillinsprutor, så tyckte jag att hans bakben såg lite konstiga ut. Jag kände på dem och höll på att svimma..de var ju helt sprängfyllda! Själva strukturen i benet kändes inte alls, utan de var så svullna att de var lika tjocka från hasen till kotan!! Hjälp! Det var bara att ringa veterinären igen och ropa på hjälp! Han kunde inte komma förän efter några timmar, så jag fick åka hem emellan. När han sedan kom så konstaterade han att det var lymfangit, och wille fick en kortisonspruta. Stackars Wille! Kan han inte få bli frisk snart?? Imorrn ska jag iaf ringa kliniken och be om att få en tid så snart som möjligt.


Kommentarer
Postat av: elina

Fan vad hemskt, hoppas det går bra och löser sig! Var själv och Stavade mig i morse och fick bakslag. 4 månaders behandling av fång ledde till bakslaget ny boxvila idag hon är inte bra i höger fram. När ska eländet ta slut, när ska min häst sluta vara sjuk?! Fin bild på Gino btw!

Postat av: Catrine

Men stackare då!! Det verkar aldrig ta slut på eländet. Hörde att du var sjuk med. Synd att vi inte kunde träffas... Ska försöka hinna träffa Tessan över en fika i södertälje idag iallafall. Åker ner till Kalmar med buss från södertälje, så det passade ju fint.

Måste bara säga att du har världens gulligaste hund iallafall :) Sååå söt!!

Hoppas det löser sig med Wille

2008-10-21 @ 07:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback