Snön har kommit!!

Så nice. Snö, snö everywhere. Och minusgrader. Det kanske finns en gud trots allt.

Idag har varit en mycket seriös dag. Först åkte jag till stallet på fm och gav Wille medicin. Han var så pissed off över att han inte fick gå ute med de andra så att han höll på att spränga boxen. De där lata plogbilarna hade minsann tagit sovmorgon, så man fick slira omkring på vägen i 30 cm snö. Suck. Fast jag får väl erkänna att det var ganska kul att slira också. Sedan hämtade jag upp Sirre och Tessan, så tog vi en långpromenad med hundarna borta vid Riksten. Det var massor med snö, så vi fick pulsa ordentligt. Jag vet inte hur länge vi var ute, men närmare en timme var det nog. Man var typ svimfärdig när man kom tillbaka till bilen. Och smart som man är så hade jag kört ner bilen i värsta snödrivan. Verkar som att jag tror att det är en traktor med snökedjor jag kör istället för en volvo med dubbdäck och framhjulsdrift... Men efter lite "juckande fram och tillbaka", som Tessan så fint kallade det, så kom vi upp på vägen. Vi lämnade av Sirre hemma hos Tessan och sen åkte vi hit för att skriva på uppsatsen. I början gick det lite trögt, men efter ett tag skrev vi så att fingrarna glödde. Vi är bäst!
Vid fyra åkte jag ut till Wille igen och gav honom medicin och gick en promenad i beckmörkret på 15 min. Men vad gör det att det är mörkt när det finns snö som ljusar upp det hela?
Imorrn måste jag gå upp early...vi ska skriva uppsats i skolan, men innan dess måste jag åka ut och medicinera wille...och gå en promenad med honom, så att jag slipper göra det i mörkret.
Kommer bli tungt, man har fortfarande inte återhämtat sig sen nyår. Det tar väl några veckor, både fysiskt och psykiskt.
Ska skriva mer på uppsatsen nu, så goodbye folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback