Härligt väder

image39

En långpromenad på riksten blev det idag igen. Så fint soligt väder, dock ganska kallt. Scott har blivit så himla duktig. Han kommer ALLTID på inkallning, idag mötte vi en hund ca 50 m bort, och han brydde sig knappt, utan gick bara efter mig. Kravinkallningen fungerar hur bra som helst. Testade "hopp över hinder", och det gick superbra! Har ju knappt tränat det mer än 2 ggr och det var ju över ett år sen. Men han gick fot innan och efter precis som man ska. Så duktig. Längtar tills vi får gå kurs igen. Skulle vara så jäkla kul att tävla också. Fast det finns ju en del saker som behöver förbättras först. Platsliggande är väl inte hans starka sida, det måste ju tränas med andra hundar också. Igår var han själv 45 min, och skällde inte ett dugg. Så allt går bara bättre. Jag är verkligen stolt. I never give up. Imorrn blir det eventuellt viltspår, beror på om jag kan få tag på något blod. Det var slut i alla affärer... Kunde ju samlat in lite näsblod i onsdags...haha.

Har pluggat några timmar nu, så jag har iaf läst klart kapitel två i shethboken... Tråkigt. Fast man kan skumma ganska mycket. Ikväll blir det let´s dance och god mat. Är hungrig..nu ska jag gå upp och hjälpa till lite med maten. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback