Varför vågar vissa?

Varför vågar vissa bara bryta upp med allt och sticka iväg under lång tid utomlands? Jag skulle fan aldrig våga det. Och då menar jag inte att jag skulle vara rädd för saker. Utan mer...jag skulle bara inte klara det! Jag är för oäventyrlig. Men visst, jag skulle kunna åka på långsemester till nåt land om jag fick ha någon rolig person med mig. Men det skulle bli max någon månad. Jag måste ha kontroll på allt här hemma. jag är verkligen en kontrollmänniska alltså. Borde slappna av lite och låta andra sköta jobbet.
Men vilken hemlängtan jag skulle ha!! Herregud, orkar inte ens tänka på det.
Fast man måste ju faktiskt inte göra nånting sånt om man inte vill. Men ibland blir man bara avundsjuk på folk som vågar hoppa. Även fast de egentligen inte vågar.
Om jag tänker efter så vågar jag visst hoppa, fast på mitt sätt. Alla får väl göra på sitt sätt?

Nog tänkt om detta. Nu ska jag äta lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback