Långhelg!

Skönt. Ledig från torsdag till måndag! Och BARA slappa...! En försmak av sommarlovet kanske?

På torsdagen var det tävling i Fågelbro, som ligger långt ut på värmdö. Och jag var tvungen att köra eftersom pappa är på Öland. Men det gick mycket bra, tuffade på i maklig takt, tog ca 1 tim och 10 min dit. Jag hade ett ganska tidigt startnummer, så jag behövde rida fram innan min klass började. Precis när jag hade suttit upp, så avbröts tävlingen för att en tjej hade ramlat av. Hon hade slagit i huvudet så hon hade blivit medvetslös. De ringde efter ambulanshelikoptern. Stackars tjej. Så vi fick vänta på den, vänta tills de hade burit in henne, och åkt iväg. Tog ca 1 timma. Wille höll på att skita på sig när helikoptern kom, och självklart så ska jag alltid vara dumdristig, så jag satt ju kvar uppe på....
Sen när vi väl fick rida fram så var jag så äckligt nervös så jag bara hade lust att gå därifrån. Helt okoncentrerad och väck. Man blir störd när det händer olyckor, på nåt sätt börjar man tänka..hjälp, tänk om det där händer mig nästa gång, och så blir man feg. Men jag red iallafall...och rev sista hindret i grunden....Varför känns det så typiskt mig?? Suck. Skulle sen rida 1,20 och då hoppade han som en gud på framridningen!! Jag höll på att studsa ur sadeln. Och rundan gick SÅ BRA!!!!!!!!!! Jag är så stolt över oss!!! Kom lite i innersväng på en oxer, trång bana, och han "stannade", eller snarare, jag lät honom stanna, det var ingen ridning mot hindret helt enkelt. Sen petade han sista bommen i en kombination, jag la honom för nära. Men det kändes skitbra!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback