Lucky day

Otroligt att jag klarade tentan som jag inte ens hade hunnit plugga till?! Ibland har man tur, och det är fan sällan jag har det, så nu har jag förtjänat det!

Hade föreläsning 2 timmar idag, tråkigt som fan. Ska bli så skönt att ha medicinkurser sen ända fram till sommaren, det är så otroligt bajstråkigt med ekonomi. Lyssna på nån idiotisk gammal gubbe, som får alla att somna och som sluddrar massa skit bara. Hur kul är det? Undra om nån tycker det är intressant, säkert nåt pucko som tycker det är kul. Underligt.

På hoppträningen i tisdags lyckades jag ramla av, haha! Kom skitdåligt på ett hinder så han sktade av, trodde han skulle hoppa ändå, men icke. Så jag "satte av" istället. Men det gills nästan inte. Självklart hade han tappat en sko, så idag kom hovis och slog på den. Nu har han fått värsta sprickan i hoven också pga av uttorkning av leran i hagen. Så det blir till att tvätta hovarna med vatten och tvål och diskborste varje dag nu. Och hoppas på att cp-veterinären på lördag inte kommenterar det hela. De brukar ju hacka på hans hovar. Det blir 1 m och förhoppningsvis allsvenska div 2 (110 cm) på lördag. Pappa fyller ju år också, så på kvällen blir det gäster här hemma och TÅRTA! Mums.

Man försöker ju trimma sig lite inför sommaren, sprang som sagt 3,5:an på brantan i tisdags, det kändes inte så farligt. Men igår hade jag världens träningsvärk i låren, aj! Orkade knappt rida ens, tvingade mig själv att rida en timme på banan. Idag blev det vilodag för både mig och wille, så får det bli lite trimmning imorrn så att han är fit for fight på lördag.

Det ska tydligen bli kallare igen på söndag. jag vill inte att det ska bli kallt! Jag har ju redan bestämt att jag inte ska ta fram min vinterjacka igen!! Suck..fast det lär ju inte dröja så lång tid innan våren kommer på riktigt. Igår såg jag första tussilagon också!

Imorrn kommer Tessan hem. Bra. Det är jävligt trist när hon är borta faktiskt, tro det eller ej!! Vi måste liksom älta allt hundra ggr för att må bra. Marielle och jag har bestämt att vi ska slå ner henne i skolan nästa gång för att hon ska bli blå istället för brun. Mohahaa!!

Imorrn är jag ledig också,gud vad skönt. Kanske ska man springa imorrn också, borde väl palla med två dagar i veckan tills sommaren? Det enda problemet är att man inte orkar rida efteråt...och man orkar inte springa efter man ridit heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback