Stackars, stackars hund!

Usch vad hemskt. Fick åka in akut idag med Scott då han var rättså svullen där bak. Analsäckarna har ju krånglat ett par dagar nu. Hos veterinären så försökte de klämma ut det, men det märktes att han hade mycket ont och pep vid beröring. Hon fick skära upp det utifrån och spola. Scott tyckte det var jättejobbigt och gjorde ont, men han hade fått lugnande. Massor med blod blev det. Efter en stund tänkte jag:Fan vad kvavt det är här inne, vad illa jag mår. Det känns som om jag ska svimma.
Och pappa sa: Vad vit du är i ansiktet!
Jag var tvungen att sätta mig, haha. Jag höll verkligen på att svimma, och jag brukar inte vara känslig.
Scott fick en spruta för att vakna till. Vi fick en större tratt och ny medicin. Som avskedspresent fick djursjukhuset lite bajs i sin hall.
Nu ligger han i vardagsrummet och skakar med ett duntäcke över sig. Han har ju ont, men gav honom lite metacam av det som var kvar. Den andra medicinen får han börja med imorrn. han mår verkligen kasst, då han inte ens ville ha lite pommes frites eller hamburgare, och DET brukar han inte tacka nej till.
Stackaren, hoppas vi slipper fler sjukdomstillstånd nu..

Kommentarer
Postat av: NaTTeLi

Usch då.. Låter inge kul.. Har opererat bort analsäckarna på min hund oxå, han mådde inte heller någe bra efteråt, fast nu var det över ett år sedan så jag kommer inte riktigt ihåg hur han va men inge bra.. :( Men min lilla vovve vågade inte riktigt bajsa efteråt, det tog typ 2 dagar lr nått.. Så att Scott lämna en liten present hos veterinären låter ju ändå rätt bra.. :)

Postat av: Anonym

Stackars, stackars lilla Scottemannen! Han har verkligen haft otur!

2007-08-27 @ 16:26:04
URL: http://lillabiet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback