Skön söndag

Gillar söndagar. Jag har faktiskt tillochmed pluggat lite ekonomi idag. Duktig som man är. Kanske ska sitta en stund till strax.

Igår var Tessan här, vi lagade middag. SÅ gott! Tacoköttfärs-bajskorvar, klyftpotatis med morötter och tzatziki med MASSA vitlök (det känns idag). Till efterätt blev det gino (fruktsallad i ugn med vitchoklad på), med vaniljglass och varm hemmagjord chokladsås. MUMS!! Nu blev jag nästan hungrig. Sen åt vi lite chokladlackade bilar också. De var ganska goda, men kanske något för stark chokladsmak på..man kände ingen bilsmak. Tessan hade hyrt "Den utvalde" med Andreas Wilson. FY FAAAN vad läskig den var!! Hjälp. Det var ju fan en skräckfilm. Jag höll för ögonen ofta kan jag säga. Den var ganska bra dock. Sen kollade vi lite på Coyote Ugly, den verkade bra, men jag orkade inte kolla klart på den. Tessan gick väl vid tolv.
Somnade inte förän vid ett för jag satt och skrev upp alla hästgrejjor jag behöver. Ska önska mig en del i julklapp också kanske, men det mesta lär jag väl köpa på Göteborg Horse Show. Ska bli så kul att åka dit. Fyra dagar som bara är HÄST... Bo på hotell Gothia, där alla ryttare också bor. Kanske får äta middag med Rolf-Göran Bengtsson? Haha, skulle inte tro det. Men ridsporten är så skön. Det är ingen hysteri, alla stjärnor kan gå runt bland alla vi vanliga människor,de är trevliga och så duktiga. Tillochmed min pappa sa en gång: "Rolf-Göran är ju helt outstanding!!" Ja, det är han. Men alla bara snackar om den där Malin Baryard. Visst, klart hon är duktig, men hon är absolut INTE bäst. Skitsamma, det är bara alla småungar och sånna som inte kan nåt som hejjar och skriker på Malin...

Nä, nu ska jag plugga, sen till stallet och kanske träna lite lydnad med Scott. Och ikväll ska vi på middag.

Kommentarer
Postat av: Ture Björkmans mamma

Har du fortsättningen på Skrotnisse på samma DVD? Vi MÅSTE fan kolla på den isf. Skrotnisse-abstinens...haha! När du sa att du hade köpt den så tänkte man ju "jaja.. Skrotnisse var väl bra.. tror jag.. kommer knappt ihåg" Men herrejävlar! Måste se vad som händer! hahahahaha!! "Jag känner på mig att han är här någonstans..." (Ture när han sitter i vingelflyget och letar efter den flygande ön)

2006-11-12 @ 17:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback