Regnig dag

Idag har det verkligen ÖST ned. Väntar fortfarande på vintern. Det kunde väl ha snöat idag åtminstone?

Imorse var vi hos Memea Mohlin igen. Det gick bra. Vi pratade lite mer om ensamhetsträningen samt om hundmöten och koppelträning. Det gick väldigt bra, nu har jag verkligen fattat hur man gör, vilket förhoppningsvis kommer göra honom lydigare=jag kommer kunna ha med honom på ridturer utan att vara rädd för att han springer till andra hundar. Jag vet ju att Scott inte gör något men andra hundar är inte alltid snälla. Jag ska börja lämna honom i buren också. Jag tror det kommer gå jättebra, ska varva längre och kortare stunder. Vi ska dit igen om två veckor typ. På vägen hem fick jag världens huvudvärk, det blir alltid så när jag känt mig spänd ett par dagar och sedan slappnar av... jag var tvungen att gå och lägga mig ett tag när jag kom hem. Egentligen ville jag åka direkt ut till stallet, för att få sällskap med några andra tjejer på ridturen, men jag mådde så dåligt. Var hemma klockan tjugo i ett, klockan tre kunde jag pallra mig iväg till stallet efter en ipren. Suck. 

Red på volten, det gick jättebra verkligen! Jobbad honom i skritt ganska mycket samt travade lite försiktigt. inget vidare arbete i trav då jag inte vill påfresta hans senor så mycket, men lite runt på banan bara. Man märkte att han verkligen tyckte det var kul att jobba. Stackaren. han kanske tycker det här är jobbigare än vad jag tycker. Men snart har det gått 1/4 av tiden innan jag kan ringa vetten och fråga om vi kan sätta igång på riktigt. Tiden går så fort.

Är så seg i skallen efter en sån där migränattack, ögonen är helt sega och jag kan inte tänka. Ingen bra dag för att plugga precis. Men jag tvingade mig själv att sitta 45 min nyss iallafall. Jag har läst halva ekonomiboken nu, ville göra allt från grunden. jag tror det är klokt, och jag får bättre sammanhang nu när jag läser, stryker under och gör uppgifterna som hör till texten. När jag läst klart boken ska jag göra de praktiska uppgifterna, vilket går rätt fort. Kanske ska plugga lite matte/statistik ikväll också, man får ju inte glömma att vi har den tentan samtidigt som den andra också. men för en gångs skull känns det som om det kommer gå bra.

Imorrn klockan halv tre är Camillas begravning. Förra gången jag var i Tullinge kyrka så var hon där. Det var mormors begravning. Hon grät väldigt mycket kommer jag ihåg. Då visste man inte att 2,5 år senare skulle man sitta där på hennes begravning... Det är så ofattbart. Fruktansvärt. jag vet inte alls hur det kommer bli imorgon...men antagligen kommer det bli ganska jobbigt. Hon var ju så "ung" ändå...och mamma...livet är fan inte rättvist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback