Wille är F-R-I-S-K!!!!

Jippi!!!!! Wille är frisk!!!!!!!! Nu blir det trav i 15 min två veckor, sen ökar vi till 20 min,plus att vi får börja galoppera!! Sen sa vetten också att jag kunde börja hoppa när han var i kondition för det. Jag behöver inte vänta längre alltså. Oh my god. I can´t belive it. SÅ glad!!

Hela eftermiddagen stod jag och gjorde julgodis. Först gjorde jag "snöbollar", de var inte så goda, smakar mest ingefära, men de var fina. Sen gjorde jag chokladknäck. Det tog hundra år för mig att koka den bara för att jag inte fattade att man måste ha hög värme. Trodde bara det skulle koka över. Men det var ju omöjligt att få 122 grader annars..så nu vet man det. Kokade väl 1 timme minst! haha! Men jag har aldrig gjort knäck förr så...man lär sig alltid nåt nytt. De blev skitgoda, men usch vad jobbigt det var att hälla upp dem i alla formar!! Växte ju mossa på skallen innan man var färdig.

Fick mitt lönebesked idag också. Värsta överraskningen!! Har ju bara jobbat två gånger, men fick nästan 1700 kr efter skatt! Mohaha! Fast jag jobbade ju lör och sön, så det blir ju lite ob på det. Lagom att få det precis efter jul! Sen lär jag få några tusen till i slutet på januari.

Funderar på om man ska göra nåt mer godis idag eller om man ska slappa. Eller kanske plugga?! Blä. Den här nya ekonomikursen verkar ju pisstråkig. Säkert är den svår också. Måste de sätta alla sånna kurser vid jul. De tycker säkert det är extra kul då, de jävlarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback