JULLOV.....äntligen!!!

Tjoho!! Äntligen jullov. Så skönt. Hade sista seminariet innan juluppehållet idag, och klarade oss med att bara redovisa en uppg.

Idag var jag i stallet på förmiddagen, tog en sväng i skogen. Börjar dock bli så jäkla hårt i marken nu, så man får nog ta sig i kragen och börja åka till ridhuset regelbundet. Han måste ju få trava de där femton minutrarna om dagen. Pigg är han nu!! Helt galen idag, hoppade och studsadeför ingenting. De brukar ju bli pigga av kylan. Haha. Kanske åker ut till Söderängstorp imorrn fm. Men jag vågar inte köra helt själv ännu, måste nog ha med mig nån som kan köra släp. Som kan fixa till det om det typ blir stopp mitt i branta backen eller något. Ve och fasa att stå där själv, med häst och glidande släp+bil. Hua!!

Imorrn måste jag hinna köpa de två sista julklapparna också. Tur att man bara ha två kvar iallafall. Ikväll ska jag göra pepparkakshus och massa äckliga marsipangrejjer som ändå ingen gillar. Klä granen ska ju göras också. Hej och hå. Tur att man har bakat allt godis iallafall.

Sitter här och väntar på mat. Är superhungrig. Har bara ätit tre mackor, en mandarin och ett äpple på hela dagen!! Man mår ju dåligt. Grinig blir man också. Bäst att hålla käften hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback