Godis till tusen

Ha! För första gången i mitt liv så har jag gjort julgodis.Och inte lite heller.  Jag har gjort snöbollar, ischoklad, chokladknäck, apelsinkola och hårda gräddkarameller. Egentligen har jag gjort fudge också. Men det gick åt h-vete..haha. Den blev..ja...bränd. Fel på kastrulljäveln. Den är besatt av djävulen den där fudgen, nu sitter den som pansar i en form, och det går fanemej inte att få loss den!! Spolade hett vatten på den i typ en halvtimme, då blev det ett hål där vattenstrålen träffat, resten var lika hårt som innan. Just det, glömde berätta att den jäveln kokade över också!! Kletig fudgesmet över hela spisen...herregud. Ingen mer fudge för min del, dessutom är det ju inte ens gott. Fy fan vad jobbigt det var att slå in apelsinkolan i papper och knyta på varje sida!! Jag orkade bara hälften, resten klippte jag bara i fyrkanter. Det blev ju skitmycket. Mest stolt är jag över de hårs gräddkaramellerna jag gjorde nyss. Det är såna där snygga som man kan köpa på Gränna (typ). Haha, de ser faktiskt äkta ut. Vissa är väl lite skeva, men vaffan.

Annars har det väl inte hänt så mycket. Har ilat runt i stan och handlat en del julklappar, men ingen julefrid har infunnit sig ännu. Jag väntar fortfarande på snön. Det ska bli kallare på söndag iallafall. Träningsvärk har man i benen också, red på ridbanan idag, en riktig långkörare, utan stigbyglar. Aj. Men har gick såå fint. Har ökat till 15 min trav nu.

Den nya kursen Ekonomistyrning är pisstråkig och verkar jobbig. Har inte ens hunnit kolla i den nya boken än. Men imorrn ska jag inte baka nåt, utan koncentrera mig på Scott och lite plugg. Men inte överdrivet mycket plugg. Dock måste man ju fatta nåt innan man kommer till seminariet på måndag, då ska man ha gjort uppgifter. Svåra är de säkert också. Tur att man har lyssnat på lektionerna för en gångs skull. Jag hatar verkligen ekonomi. Det är för mig helt obegripligt. Det är därför jag ska bli ekonom... Det är ju dömt att misslyckas om man säger så. Aja, det är tidsfördriv iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback